Innan Jag Kände Dig

BARNEN är lämnade på dagis. Känns som att jag har mycket och göra idag, ändå sitter jag på soffan hemma i Lidköping och gör inte de saker som ska göras innan jag ska jobba. Lyssnar istället på Melissa Horns nya skiva "Innan jag kände dig". Gillar hennes låttexter och musik. I natt sov jag dåligt, igen. Prinsessan kom upp mitt i natten och sov mellan mig och J. Hon är lite krasslig nu och hostar jättemycket på natten. Sova i sin säng vill hon nästan aldrig. Ofta blir det jobbigt för mig. Vi har barna hela tiden förutom varannan helg. Finns ingen tid för något annat än de när barna är hemma, och på kvällen blir det som det blir. Jag Googlade lite igår om hur det är för andra och vara en bonusförälder. Hittade då en tjej ungefär i min ålder. Hon hade en bonusbarn som hon hade varannan vecka som också ville sova brevid pappan och henne. Hon kände att hon inte hade tid med bara pappan. Hade vi haft barnen  en gång i veckan hade jag haft massa tid med mitt hjärta! Hur tänkte hon?

Hur som helst, hon hade fått lite svar av andra om barnets beteende, och det fick mig att tänka om. Jag och Prinsessan har haft det lite jobbigt sista tiden tyvärr, men nu blir det ändring på det, jag får helt enkelt hitta på saker bara hon och jag kan göra. Åka till badhuset, leka och busa, fråga om hon vill hjälpa till med maten, disken osv. Hoppas det finns tid och hitta på massa roligt och att vi får bättre relation. Jag älskar henne och hennes lillebror som de vore mina egna. Kanske starka ord från mig som inte är deras biologiska mamma, men det är sanningen!

Snart måste jag plocka i ordning i stora rummet, hallen och köket, gå och handla. Blir nog potatismos, falukorv och en god senapsås till middag. Kommer med recept senare. Sist men inte minst ska jag jobba fr 17:00- 22:00! Jobbar som butiksbiträde för tillfället, men söker kockjobb i stan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0